Bildlektion VT 12/03-2015

Hej!!
 
Idag började jag mitt andra bildprojekt. Där ska jag arbeta tillsammmans med Matas och vi fick uppgiften att antingen måla varsin bild som gestaltar varandra eller en gemensam bild som gestaltar oss båda.
 
Jag och Matas intervjuade varandra så att vi kunde få reda på mer om varandra. När det kom till fritids intressen var både jag och Matas ganska lika. Vi gillade båda att vara ute och röra på oss. 
 
Vi bestämde oss direkt för att vi ville göra en bild tillsammans istället för två olika. Efter lite brainstorming kom vi på hur vi skulle göra vårat bildprojekt.
 
Bilden ska föreställa en bergsstopp. Jag och Matas ska klättra upp mot bergstoppen medan vi håller i varsin flagga, jag i en svensk- och Matas i en Litauisk. Vi valde bergsklättring för att det är en fysisk aktivitet som man vanligtvis gör utomhus vilket matchade Matas och mina intressen. Vi planerar också på att lägga till flera detaljer i bilden som reflekterar Matas och Mina intressen, t.ex. Sommar- och vinter landskap då jag gillar sommaren och Matas gillar Vintern.
 
För att göra denna bilden hade vi tänkt att främst använda oss av Photoshop för att klippa in oss i en bild på en bergsstopp. För att det ska se bra ut vill vi använda oss av en greenscreen för lätt kunna klippa in oss i en bild utan att det blir "vita kanter". Vi ska göra flaggor för hand med hjälp av material från trä- och syslöjden.
 
Denna Lektionen hann jag och Matas hitta de rätta stavarna och klippa ut färgat tyg till flaggorna. För att bli klara med dom måste vi i bara sy ihop tygbitarna.

Kommentera här: