Bildlektion VT 05/02-2015

Jag började lektionen med att fortsätta på mitt photoshop projekt, även denna lektionen använde jag mig av rasten innan lektionen för att jobba med mitt bildprojekt. Jag insåg nu hur tunn min motivation till detta projektet var, och jag bestämde mig för att göra något annat, något mer betydelsefullt. 
 
Jag ville skapa en bild som symboliserade frihet och fångenskap på samma gång och för att göra detta ville jag använda mig utav målning. Min idé var att måla en bild av en flicka som släpper ut en fågel från en klippa längs en kust. Detta symboliserar att flickan är kvar på land (fångenskapen) medan fågeln kan flyga ut över vattnet (friheten).
 
Jag ska också försöka att måla upp ett vackert landskap som framhäver bilden, så gott som mina målningskunskaper når. 
 
Bilder på målningen är på väg...
 
Här är insperationsbilderna jag använder mig av: 
 
 

Kommentera här: